Fullmåne och galna katter!

Ja, vad har hänt senast.. Jag tar det mest lugnt. kan man väl i stort sett säga.
Och sover ut på mornarna, vilket är skönt till en viss del.
Nu har jag gjort det i precis en vecka.
Och det räcker!
För mig iafl.. Ja, så är livet som arbetslös. Bara att inse det.
Har sökt på 20 jobb nu men inget svar än så länge.
Jag vet inte, men jag får då den känslan av att det är svårt att få jobb genom arbetsförmedlingen. och jag tror att det är många fler som tycker likadant.

Nä, men det finns såklart några positiva saker med att vara arbetslös (fast det är en väldigt väldigt liten procent!).. Jag får tid till att ta ta det lugnt, ingen stress! känna att det är roligt att städa. Jag kände att det inte var särskilt kul att städa dagar när man kommer hem från jobbet och har jobbat i 9 timmar.
Jag kan gå på stan i lugn och ro och ta en kopp kaffe med andra arbetslösa ungdomar och se på kläder när det inte är smockfullt i butikerna.
Jag tjänar 200kr/dag nu när jag är arbetslös!



Det är konstigt, men fast jag inte har något jobb så får jag panik, när jag inte kan somna innan 12.
Jag är en person som gillar att vakna kring 9 och sedan ta en lugn och skön frukost.
Känna att man har hela dagen framför sig, och kan ta en morgon promenad. =)
Men i morse kan jag inte säga att jag kunde göra något av ovanstående.
Hade riktig panik inatt!
Mina kära katter som jag just i natt hade lust att sälja på blocket för en femtioöring.. Ja, dom ville vara vakna till halv 5...
Dom var riktigt galna inatt! Det var fullmåne och dom blev säkert påverkade av det, och likaså jag genom att vara lättväckt..
Dom små varulvarna




I ett desperat försök att lugna ner dom, stängde jag in smila och molle på toa, i 10min. 
Men dom ville inte lugna ner sig så jag låg till halv 5 och hörde på deras lekkamp. KUL! 
Så idag har jag varit lite ilsken.. men snart är det kväll igen och sovdags... Jag längtar =)

Godnatt folket


 

Kommentarer
Postat av: marre

precis! ;D vi kan ju festa eller någonting senare mot kvällen´då vi kommer hem, då vi är super fixade och läckrast på stället ;)

2010-01-27 @ 14:37:47
URL: http://marrema.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0